onsdag, januari 18, 2012

Demonstrationen mot tvångssteriliseringar

Demonstrationen mot tvångssteriliseringar gick bra.
Hjälpte de lite att koppla ljudutrustningen. Sen träffade jag Jonas Sjöstedt och José Gutierrez (hans pressekreterare som också är uruguayan) ganska direkt. Sen kom Josefin Brink med frugan Åsa Brunius och vi stod där ett tag. Andra vänsterpartister som ställde sig med oss var Marielle Nakunzi och Jeannette Escanilla.
Några av talarna förutom fantastiska Jonas Sjöstedt var Åsa Romson från Miljöpartiet och andra representanter från RFSL Ungdom, KIM, olika transorganisationer, Centern, Sossarna, Folkpartiet och Anarcho Pride. Det var en otroligt lyckad demo och man räknar med ung. 400 deltagare.
Lasse Ohly kom förbi och Håkan Juholt gick förbi, fotades och drog. Så visar han sitt stöd. Divigt tycker jag. Åsa Brunius och jag representerade HBTQ-Vänstern och det kändes kanon att vara med om vår första uppgift.
Träffade två goda vänner Elinore Lindén Strand och Aleksa Lundberg, underbara människor! Vi gick o fikade på muren sen med några andra som jag inte kommer ihåg namnet på.
Sen hem o totalkrasha i soffan. Kollade en stund på partiledardebatten. Blev illamånde av rasisten Jimmy Åkesson och otroligt stolt och lycklig över att Jonas Sjöstedt levererade, ägde och totalt rockade i debatten! Homofoben Göran Hägglund gjorde bort sig totalt och kunde inte svara på frågan om varför tvångssteriliseringen måste utredas ännu mer. Han borde ha svarat: -för att jag vill säkra min post som ordförande i KD i omvalet.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home